Sedef Hastalığı Nedir?

Sedef Hastalığı, cildimizi oluşturan hücrelerin olağandışı çoğalmasıyla oluşan cilt hastalıdır.

Bu hastalıkta ciltte dışı beyaz pullarla kaplı kırmızı şiş lekeler görülür.

Vücudun herhangi bir yerinde çıkabilirler. Fakat vücutta en sık rastlanan yerler, kafa derisi, dirsekler, dizler ve sırt bölgesidir. Bu hastalık bulaşmaz. Fakat genetik bir durum söz konusu olabilir. Sedef hastalığı genellikle yetişkinlik başlangıcında görülmektedir. Bazı durumlarda sadece vücudun belirli yerlerinde görülürken bazılarında ise tüm vücudu kaplayabilir. Hastalıktan oluşan bu lekeler iyileşip yok olabildiğini gibi bireyde yeniden de oluşabilmektedir.

Sedef Hastalığı Kimlerde Görülür?

Sedef Hastalığında sıklıkla genetik bir durum söz konusudur. Aynı zamanda strese bağlı olarakta gelişebilmektedir.

Sedef Hastalığı Neden Olur?

Sedef Hastalığının henüz kesinleştirilmiş bir nedeni yoktur. Bağışıklık sistemimizdeki bir sorun yeni cilt hücrelerinin kontrolsüz çoğalmasını sağlamaktadır.

Sedef Hastalığı aynı ailedeki kişilerde görülebilmektedir. Fakat ailedeki herkes sedef hastalığı olacak diye bir şey yoktur. Bunlar dışında sedef hastalığının tetikleyicileri de bulunmaktadır.

Biten bir sedef hastalığının bile tekrardan nüksetmesini sağlayan faktörler vardır. Vücutta oluşan kesikler, yırtıklar, cerrahi operasyonlar, stres, bazı tansiyon ilaçları aşırı alkol ve sigara kullanımı sedef hastalığını tekrardan başlatabilir.

Sedef Hastalığı kış aylarında daha fazla görülmektedir. Sıcak havalar hastalığın oluşumunu engelleyebiliyor.

Sedef Hastalığının Tedavisi Nedir?

Kronik bir rahatsızlık olan Sedef Hastalığının tamamen bitiren bir tedavisi yoktur.Fakat uygulanan bazı yöntemler ağır vakalarda bile hastalığı büyük ölçüde azaltmakradır.

Sedef Hastalığı  ve Fitoterapi Tedavisi

Günümüzde hastalıkların tedavisinde sadece cerrahi ve tıbbi yöntemler yetmemektedir. Uzmanlar aynı zamanda Sedef Hastalığının tedavisi için Fitoterapiyi önermektedir. Fitoterapi, çeşitli bitkiler yoluyla hastalıkların tedavi edilmesini sağlayan bir yöntemdir. Fitoterapi vücudun bağışıklığını yükseltirken aynı zamanda hastalıklara yapılan tedavi yöntemlerinin etkisi arttırmakta ve yan etkilerini en aza indirmektedir.

Fitoterapi Türkiye Sağlık Bakanlığı tarafından resmi olarak kabul edilmiştir. Fitoterapiyi Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Daire Başkanlığı yönetmektedir.

Fitoterapi tedavisinde bitkileri doktordan bağımsız bilinçsizce tüketmek vücuda zararlı olabilir. Bu bitkiler birçok dalda hastalıklara çözüm üretebilmektedir. Bitkilerin belirli dozlarda doktor kontrolünde kullanılması en sağlıklıdır. Çünkü şifalı bitkilerde Ekstrat adı verilen bitki özü içeriği bulunmaktadır. Laboratuvarlarda çeşitle testlerden geçen bitkiler daha sonra son teknoloji cihazlarla ihtiyacı olunan kısım ayrıştırılmaktadır. Faydalı kısım ayrılmaktadır. Bit adet bitkisel ürün kapsülü kilolarca faydalı bitki demektir.

DOKTORA SORUN